Att synas eller jobba i det tysta

När man jobbar med affiliatemarknadsföring och SEO kan man antingen välja att jobba i det tysta. Inte göra så mycket väsen av sig och sina projekt eller berätta om hur man arbetar och hur det går. Det är kanske min naturliga läggning. Då jag under lång tid även haft en anställning som affiliatemanager och även varit anställd inom skolan har det även varit en lämplig strategi för att inte blanda ihop rollen som anställd med de egna projekten. Fördelar med att verka i det tysta är att det är lättare att hålla hemligheter och resultat för sig själv. Alternativet är att vara mycket aktiv i forum och skriva transparanta bloggposter om verksamheten och på andra sätt delta i debatten. Fördelen med detta är förutom att det är roligt att vara social är att man genom att dela med sig får mycket tillbaka, lättare får spridning av sina verksamheter och större synlighet. Om man är kunnig bygger man också sitt eget varumärke och skapar förtroende kring verksamheten. Exempel på internetmarknadsförare som lyckats genom denna strategi är Nikke Lindqvist, Christian Rudolf och Magnus Bråth.

Som egen företagare är tanken naturligtvis att bli mer öppen, social och transparent. Och denna blogg är en början på detta. Därför var det roligt att uppmärksammas på Christian Rudolfs lista över 49 affiliatemarknadsförare att följa på twitter.

Bookmark the permalink.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *