Att se in i framtiden som företagare

Som företagare har man naturligtvis nytta av att kunna förutsäga framtiden. Visserligen kan man lära mycket av historien, men den som verkligen kunde förutsäga framtiden skulle lätt kunna få både makt och framgång. Det kan handla om alltifrån till att förutsäga trender och efterfrågan till aktiekurser.

Ofta handlar det dock om personliga saker som man skulle kunna vilja veta om framtiden, t.ex. sannolikhet att man överlever ett visst antal år.

En företagsledare har ofta ont om tid till privatlivet och kan behöva snabb hjälp och få rådgivning om vilka val man kan göra och vad utgången av dessa skulle kunna bli. För ett sådant syfta har människan traditionellt vänt sig till spådamer eller spågubbar som sagts besitta olika sorters förmågor. Och metoderna har varierat. Alltifrån att spå någons framtid utifrån linjerna i handflatan till att använda kaffesump eller kort. Och kanske är det inte den exakta spådomen som är den intressanta utan ofta kan samtalet, känslan av att få fullt fokus på sig själv en stund som betyder något och utifrån det kan man kanske dra sina egna slutsatser eller komma till insikt hur man egentligen vill forma sin framtid.

Oavsett syfte så kan en spådom både vara rådgivande och ge insikter genom det samtal som sker.  Fördelen med internet är att det ofta finns ett stort utbud och man kan läsa recensioner kring olika sidor och personer. Man kan också välja om man vill få vägledning utifrån en dröm, tarotkort eller på något annat sätt och man kan också välja en viss person om det är någon av en sidas spådamer man fått förtroende för.

Bookmark the permalink.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *